INDIAN ROADSHOW: ZATERDAG 24 EN ZONDAG 25 AUGUSTUS
Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus organiseren wij de 3e Indian Roadshow van dit jaar en dit keer ook met de nieuwe Scout! En nu naar aanleiding van jullie feedback in plaats van vrijdag/zaterdag voortaan op zaterdag/zondag!
Graag even aanmelden om zeker te stellen dat je niet te lang hoeft te wachten.
DE NIEUWE INDIAN SCOUT
Vlak nadat wij de Sport Scout en Scout 101 konden tonen kregen wij onze demo Sport Scout binnen. De verleiding was dus groot, en hebben we ook niet kunnen weerstaan, om er meteen een stukje mee te gaan rijden. De ervaring was tegelijk bekend alsook een kennismaking met wat de nieuwe Scout te bieden heeft.
Wil je ook uit eigen ervaring spreken kom dan op onze Road Show (zie hierboven) of kom langs voor een proefrit
NEW ARRIVAL
Prijs € 24.500,-
(12 maanden garantie)
PETER – 1e INDIAN MASTER TECHNICIAN IN DE BENELUX
Ons Hoofd Werkplaats, Peter Eysbroek, heeft vrijdag 28 juni als 1e in de Benelux zijn certificaat Indian Motorcycle Master Technician behaald. Hij is 1 april bij ons begonnen en heeft zich in korte tijd alle facetten van de techniek van Indian Motorcycles eigen gemaakt. Wij zijn onwijs blij met zijn passie voor Indian Motorcycles.
DIRK JAN EN ZADELPIJN……….
Steeds meer Indians worden voorzien van een Jekill & Hyde uitlaat systeem. Met een druk op de knop kun je het geluid regelen van vet naar super vet. Niet alleen op de FTR is dit een geliefde optie maar uiteraard ook alle andere Indians hebben wij inmiddels voorzien van deze mooie optie.
Zadelpijn heeft sowieso mijn interesse omdat Bike-Barn importeur is van de fameuze Corbin zadels. Maar nu, na een roadtrip met een Indian Motorcycle Springfield van 2 weken en 4.000 km in de USA, ben ik ook ervaringsdeskundige.
De vuistregel is dat je op een fabriekszadel gemiddeld 1,5 tot 2 uur kunt rijden zonder zadelpijn. Na 1,5 uur begint zadelpijn de kop op te steken, nog een half uurtje extra volhouden en dan is het tijd voor een pauze. Jammer genoeg duurt het na de pauze vaak minder lang voordat het afzien begint. Wat mij betreft is het zadel, op het motorblok zelf na, het belangrijkste onderdeel van een motorfiets. Het is een hardnekkig misverstand dat een comfortabel zadel gelijk staat aan een zacht zadel. Een goed motorzadel is juist stevig en voelt wat hard aan en geeft het zitvlak precies daar steun waar het nodig is. Om de juiste steun te geven is vaak een iets breder zadel beter.
Bovendien is de juiste zithouding van groot belang om zadelpijn te voorkomen. Een Amerikaanse motorfiets is gedimensioneerd op de gemiddelde Amerikaan. De gemiddelde lengte van een Amerikaan is 173 cm terwijl de gemiddelde European 183 cm is. Dit betekent dat, indien je langer bent dan bijvoorbeeld 178 cm of korter dan 168 cm, je zithouding niet optimaal zal zijn. Je knieën worden te veel of te weinig gebogen en/of je zit teveel achterover dan wel voorover. Dat heeft nogal gevolgen voor de stand van je bekken. Met mijn 1,87 cm heb ik dat zelf op een grote motorfiets zoals de Indian Springfield aan den lijve ondervonden. Na nog geen uur had ik last van flinke zadelpijn……….
Indian biedt voor dit probleem speciale handlebars en zadels met een standard reach (173 tot 183 cm), reduced reach (< 170 cm) en extended reach (> 185 cm). Een extended reach zadel verplaatst de zit bijvoorbeeld 1,5 cm naar achteren en 0,3 cm hoger.
Ieder mens heeft een andere bouw. Lange of korte benen, een korter of langer bovenlijf, etc. De kans dat iemand afwijkt van het gemiddelde is dus groot. Je zult moeten onderzoeken hoe je voor jouw lichaam de perfecte zit realiseert met bijvoorbeeld een ander zadel, andere handlebars of bijvoorbeeld risers onder je handlebars om zo zadelpijn tot een minimum te beperken.
Motorfietsfabrikanten weten alles van de motorfiets. Corbin weet alles over zadels. Sinds 1968 doen zij niets anders dan voor nagenoeg alle merken en modellen motorfietsen zadels fabriceren. Zij hebben meer dan 50 jaar ervaring. Corbin heeft een unieke, gepatenteerde basepan (bodem) ontwikkeld die precies daar steun geeft waar het nodig. Een Corbin zadel wordt op bestelling, met de hand gefabriceerd en kan tot 1,5 inch (3,83 cm) verhoogd of verlaagd worden. Ook kan de voorzijde versmald worden (nose job). Uiteraard levert Corbin voor bepaalde modellen een CLOSE versie (reduced reach) en een TALL (extended reach) versie.
Met de ervaring die ik nu heb weet ik zeker dat ik op mijn volgende Roadtrip zelf een Corbin zadel voor de Springfield meeneem!
PERFORMANCE SUNGLASSES 2
€ 160,60
We hebben ze weer binnen, de ultieme Indian Performance 2 Sunglasses. De originele Performance zonnebril was al een favoriet maar met deze Photochromatic ‘clear’ lenzen die donker kleuren wanneer het zonlicht toeneemt, is deze lichtgewicht zonnebril nog beter.
Van doorzichtig naar donker in minder dan 90 seconden. Antifog lenzen tegen het beslaan en 100% UVA en UVB bescherming. Afneembare foam eyecups om rijwind tegen te gaan.
EN ISO 12312-1 CE certification betekent dat deze bril aan de hoogste internationale standaarden voldoet.
INDIAN MOTORCYCLE INSURANCE
Sinds de introductie van de Indian Motorcycle Insurance dit voorjaar hebben bijna al onze klanten al gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. De feedback die wij krijgen is dat de premie concurrerend is terwijl de dekking veelal beter is dan bij andere motorverzekeringen.
Vergelijk eens zelf en check eenvoudig je premie online.
EVENTS 2024
SAVE THE DATE EN SCHRIJF JE IN
THE STORIES OOK IN JE E-MAILBOX ONTVANGEN?
SCHRIJF JE DAN NU IN EN ONTVANG OP GEZETTE TIJDEN MEER STORIES PER E-MAIL
Graag ontvangen we je met goeie koffie van dinsdag tot en met zaterdag in onze vestiging in Leusden. Heb je nu vragen, wil je een bestelling plaatsen, een reparatie inplannen of een proefrit aanvragen? Vul dan het formulier in of bel ons tijdens de openingstijden. We zijn je graag vlot en persoonlijk van dienst!